Referentie van aanbieders

Zwemvereniging Arethusa

2 jaar geleden zijn wij gestart met het Superspetters diploma. Nadat we eerst een pilot hebben gedraaid zijn we met de gehele zwemles over gegaan. Bij de pilot zagen we dat de manier waarop wij zwemles gaven goed aansloot bij het Superspetters diploma. Het eerder aan het diepe wennen en kennis maken met een aantal onderdelen die je normaal pas bij Het C-diploma deed, wordt erg goed opgepakt door de kinderen en als zeer leuk beschouwd. Voor ons is het Superspetters diploma een plus. We kunnen dezelfde kwaliteit blijven geven en alle kinderen gaan door tot ze zich goed in het water kunnen redden en op een leuke manier.
(Manon van Driel, zwemlescoördinator zwemvereniging Arethusa)

 

Zwembad De Koekoek

In juli 2014 zijn we gestart met SuperSpetters. Een van de belangrijkste dingen in de zwemlesmethode voor ons is dat kinderen erg veel plezier hebben tijdens de zwemles. Het geeft kinderen veel motivatie om door te gaan voor het diploma SuperSpetters. Door de materialen als een badmutsje, zwembrilletje en flippertjes voelen de kinderen zich echt een zwemmertje. Voor de ouders en het kind is het duidelijk hoe er gewerkt wordt naar één diploma, zonder uitstap momenten tot aan het niveau zwemvaardig.
(Daniel Brinkman, Hoofd Zwemzaken bij Zwem en Sportcentrum de Koekoek) 

Zwemvereniging TRB-RES

TRB-RES heeft voor de KNZB zwemlesmethode SuperSpetters gekozen om de volgende reden: De eerste zwemles is voor een kind vaak erg spannend, het grote bad, het diepe water en ga zo maar door. De SuperSpetters leert kinderen op speelse en plezierige manier kennis maken met “water”. Vanaf het begin staat zelfredzaamheid voorop. SuperSpetters is daarnaast onderscheidend niet alleen door de gebruikte materialen maar door het op natuurlijke en vroegtijdige wijze aanleren van de borstcrawl. Bij de kinderen die de SuperSpetters vanaf het begin volgen, merken we dat ze meer ontspannen en vrijer bewegen in het water. Voor de zweminstructeur is het beschikbare lesmateriaal een aanwinst. Hierdoor kunnen de lessen op gestructureerde wijze worden gegeven. De continuïteit van de lessen wordt, bij afwezigheid van de vaste instructeur, hierdoor gewaarborgd. En tot slot het onderscheidend vermogen van de methode is besloten in de gestructureerde lesopbouw die op de ontwikkeling van de kinderen is afgestemd en de plezierige, speelse en interactieve manier van lesgeven.
(Hok San Tjioe, Voorzitter zwemvereniging TRB-RES uit Tilburg)